Tuesday 28 May 2013

❃ DAPUR TANPA KABINET ❃



errmmm walaupon tanpa KITCHEN CABINET (KC)...
aku tetap jadikan dapur aku tersusun dan kemas..
mungkin ade satu dua space membuatkan aku sakit mata..
tapi ianya boleh diatasi kalo segalanya TERATUR!

di DAPUR COMEL aku...

hanya ade kabinet yg boleh dialih2 tu..
aku sedia kan dua kabinet..
satu tuk isi stok barang dapur..
kat atas ni aku letak rice cooker..termo pot..blender..rak pinggan kecik..


disebelahnya aku letakkan rak 3 layer tu..
kat sini lah bhn tuk bancuh air..gula..kopi..teh..etc...
ko tgk..siap label siap2...




rak pinggan ni aku hanya letak pinggan dan cawan yg selalu guna jer..
cukup2 tuk kitorg 3 beranak...
dan ade lagi rak 3 layer tuk aku letak stok2 biskut..
kat atas tu air masak..dan yg tutup merah tu adelah biskut kekacang etc...



dan satu lagi kabinet yg letak dapur tuk masak...
kat bwh tu segala mak nenek periuk/bekas/bakul yg besar2...
dapur tu hadiah kawen..-dari opismate-



tuk bekas spice mmg aku hang kan jer -jimat ruang-
label2 tu aku penah citerkan kat SINI
ni laci plastik kaler biru ni aku isikan segale 'tipuware' dan botol air..
atasnya aku letak rak botol susu anak aku..
kata nak guna semua ruang kan?? -HARUS-



senduk dan sudip pon aku gantung jer..[yg kerap digunakan jer]



ni lar lebih kurang 1/2 daripada ruang dapur rumah aku..

cenonet jer kan?? tp tetap COMEL pd pandangan aku..
hehhehe... tak pe...aku tetap besyukur..




salam sayang,

{。^◕‿◕^。}




21 comments:

Fizah said...

eh eh..awak..alas kaki kita sama..ikea mari ke?

btw dapur anda sungguh kemas!! comel tapi sungguh efektif!! yeahhh....!!!

JaJa_NoRLiza said...

@fizah : mmg taste kita sama kot...ha'ah ikea mali... tikar kat ruang tamu pon sama kan??? hek!

Asma said...

Akak pon ada alas kaki tu cuma kaler merah..lhikhik..comel lagi kemas dapur jaja

mun said...

nak tengok keseluruhan dapur kamu..cantik ler kemas dan tersusun jeles tau....hehehee

Unknown said...

Kemasnyaaaaa.. Rasa macam nak cuit sume benda.

cplud miera said...

assalam. singgah dan follow. wah kemasnya. ambik idea dari cni ye. maklumla bakal dapur umh sendiri pon cenonet cenggini jugak :)

Unknown said...

biar ruang kecil tapi kalau kita pandai manfaat kan ruang
jaga kebersihan
mesti nampak kemas je kan..

iduraz said...

cantikk jer tersusun kemas..kita pon dapur cenonet...tp awak pandai organized...best best

pu3mas said...

Hai...sy tgh cari idea utk dapur 'sementara',,,suke...yr post :)

masrina hamzah said...

Sronok tul jumpa blog nie. Salam perkenalan.

bondalesungpipit said...

suke...dapur sy pon xde KC...
dlm proses nk susun atur cecantik...

insyimanhafiz.blogspot.com

Yusai said...

saya pon seronok jumpa blog ni...

Anonymous said...

like sgt

Anonymous said...

Seronok dpt jumpe blog awak hr ni...
Bnyk idea dpt hr ni..
Tq

Unknown said...

Salam jaja....
Kemas and tersusun dapur...sedap je mata memandang.Dok lama2 kt sini pun senang hati. Hehe...

Jemput la ke blog saya yg masih baby lg...bole share idea n pendapat deko2 ni. Bru nak berjinak2...hehe.

http://iluvmyfamily2012.blogspot.com

Unknown said...

Suka idea susunatur dapo awk...

Jemput blogwalking mummynabeela.blogspot.com :)

Unknown said...

nasib baik jumpe blog ni..sgt2 membantu... ^^

Unknown said...

nasib baik jumpe blog ni...sgt2 membantu sbb sy baru nk belajar susun atur bahagian dapur..huhu

Unknown said...

comel dapur awak...saya suka

Unknown said...

comel...saya suka

Unknown said...

Menarik2..rajin la kak ni..bila saya boleh list barang dapur ye..sweet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...