Wednesday 2 July 2014

Kabinet Dapur :: Dapur ComeL KaMi


hi all's..
aku ni kan..rasa cam dah tak pandai nak cerita2 kat blog ni..
cam tak reti nak wat ayat!

ermmm..
sbb dah janji kan...aku nak la share DAPUR COMEL aku tu..
alhamdullillah siap gak..

aku ni kan nak kata survey2 beria pasal kontraktor KC ni..
memang tak la.. aku main hentam jer..
aku wat keje mmg tak plan2..
x de maknanya aku nak survey2 beria..
sbb aku mmg cetek bab ilmu material ke hape...
kira aku berserah jer la..
tp alhamdullillah segala urusan aku dipermudahkan...
dapat pulak kontraktor KC tu yg senang berkira la...
means tak banyak songeh...bila aku suh dtg ukur ontime jer sampai...
keje pon ok..kemas..
byk gak idea yg dorang cadangkan..

pasal harga pulak aku mmg ikut bajet aku...
aku mmg dah tetapkan tak nak lbh dari 10k..
sebab rumah aku kan comel2 jer...
bajet pon x banyak mana.
tp aku tak cakap la kat kontraktor tu...
aku biar dia bg quotation dulu..
pastu baru aku adjust2...

ngeee...tu cara aku la..

setelah aku pekenan semua..
keje-keje pembikinan dimulakan...

alhamdullillah...
simple jer la...
kata dapur comel kann...
heheh..
syukur alhamdullillah...
boleh la jadi tempat aku berperang..
tambah2 bulan puasa ni...


 sebenarnya aku cam nak kaler hitam...
tapi sebab ruang dapur ni comel sangat..jadinya...
pemilihan kaler putih ade la lebih sesuai tuk nampak ruang lebih luas...
ha...gitew...
walaupon aku seram giler ngan kaler putih ni...
ntah papekan..ye aku takut ngan kaler putih...
sbb aku takut bila nampak kotor...aku kan tak berapa nak rajin...ngeee

 masa ni rumah tak kemas lagi..
eh sebenarnya sampai sekarang pon tak abih kemas...
malas giler kotttt...
adush...nak cari maid harian...
camtu la selalu...errrr...


yg ni hasil aku bodek2 ngan kontraktor tu..
dapat la free..
letak kat atas washing machine..
tempat letak sabun...
ok..tu je buat masa ni...
nati aku share lagi yer...


p/s : ade sape2 nak tolong kemas rumah aku tak...hahhahahhaa





20 comments:

Kausar Amin said...

simple dan cantik!!

By adda aziz said...

cantiknya dapur akak! kite pun seram dengan warna putih..hehehe..1) sebab anak tengah membesar, mesti ada art kat dapur..2) diri sendiri yang tak berapa rajin mengelap secara detail..kekeke :p

cplud miera said...

assalam kak jaja.. fewwit siyes cantek dapur baru tuh :) semangat ni hari2 masak2 pasni. silap2 bazar pon dah xjeling dah.. huhu

SUHAILAH RAMLI said...

alhamdulillah..
tertunai jugak impian kak jaja..
saya pun belum ada KC lagik..
harap2 lepas ni boleh buat jugak..
tahniah dan selamat mengemas...

Kaseh Kamila said...

cantik je..ok jugak la hrga ni..biasa org buat KC berpuluh ribu..takut dgr hrga byk2 tu..huhu..

Anonymous said...

Wah dah cantik rumah dia
Selepas ni leh susun dlm cabinet cantik2. Jgn lupa share tau

Syahrina Elliyana said...

Assalamualaikum.

Kira ok la harga KC ni. Sebab kadang-kadang tu harga KC mahal sangat. Cantik!

xeea said...

Putih buat ruang namapk clean & fresh. No worries, maintain je lap dgn Cif tiap kali lepas kemas dapur. InsyaAllah putih berseri sentiasa. heh.

Fizah said...

sy....SPEECHLESS!! sbb cantik sgt...and kena dgn mata sy...warna pun sgt sesuai dgn jiwa...warna2 natural...terbaikkk!!!!! :)))))

-happy.for.you-

:)

SUHAIDA said...

cantiknye kakk..doakan su cm ni jugak ye..

Unknown said...

salam jaja...boleh share tak apa nama kontraktor kc ni n apa nama kedai dia? tgah survey2. cantik n kemas kc jaja. jemput le ke blog fiza yg x sberapa. -thelovelyartlover

genuine1224 said...

cantik kc

Nurizzah Majif Biz said...

wow! totally transform...congrats..:)

lipstikmerahyana said...

serius yana suka this colour. memang impian sebelum masuk rumah sendiri nak gini jugak ..
tapi x dpt.. huhu.. im happy for you

.Lydia. said...

sangat cantik. kena dgn harganya. warna hitam putih.suka..

Rabiatul Adawiyah said...

cantik, dapur nmpak luas & selesa ;)

nayfatimahrasyid said...

nice dan comel jew kc tue ;)

ily♥ said...

best tgk kc kak jaja. mcm fully utilize ruang yg ada..good2..

Gja said...

Cantiknya KC awak....sukaaa sangat!!

Unknown said...

Cantiknya ! :)

Suka baca, sambil cari ilham nak deco rumah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...