Thursday 20 August 2015

CAT MOMENTO di ruang makan


Korang yg pernah baca entry sebelom ni...mesti perasan ada aku cerita pasal cat momento. Yg aku confius nk cat kat feature wall aku tu...

hah! Sudahnya....cat tu aku guna kat dinding ruang mkn.
sbb...dinding tu kecik dan aku bajet mmg cukup dgn 1 tin (1liter)...

Ruang makan ni beberapa langkah jer dari ruang tamu...
sempit je pon...hahhah...ok la...cukup la tuk aku anak beranak nak santap kat situ...

Cat momento yg aku aku guna ni jenis sparkle silver...
aku pon main taram beli setahun lepas...
tgk gambar kat pamplet tu cantik...
Cakap jer kat tokei kedai tu nak cat tu...bla..bla..bla...

cara nak guna...

Pada aku senang yang amat!
Beli cat tu dia bg skali brush & cat undercoat...
belasah jer guna undercoat putih tu dl...
cat guna roller biasa tu...
then lepas 15 minit...ko cat la momento tu...guna brush yg dia kasi..
ala..senang jer la...sapu cam silang pangkah...
berbelak pon xpe...mmg nak bg berbelak pon kan...
hahhaa...

Ni baru separuh jalan...


Tak sampai 2 jam setel semua ni....
aku buat sorang2 jer tau...
asben gi keje time nih...gigih!

Abaikan rumah yg sepah tu...
bab kemas2 aku tggu asben balik keje...ngeeee...

#sebenarnya dah lama aku cat...baru cerita kat blog...
Tak sempat...ada "handbag" bergalas ni...
taip pon laju laju....

Byk lagi nak touchup kat ruang ni..
slow2 eh...
aku kan penyabar! Ko pon kannnn???
Hehe...













7 comments:

Han Hanni said...

wah..jaja dah mula misi mengecat.
kami ni asyik bertangguh je

Kak Vit said...

cantiknyaaa...

Miss N said...

Cantik.. saya pun suka guna cat momento ni.. senang sangat..

Lynd said...

Rasa macam nak cat jugakkkkk..!!! Lagi2 bila kata senang..

Unknown said...

Wah.. cantiknya jaja

mas said...

cantiknya...heheh ras nak buat jugak kat rumah sendiri ni

Emy ilhamie said...

suka baca blog awk ni.. pandainyew mengecat... hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...