Wednesday 17 July 2013

"dia" seorang yg ORGANIZED.


ha'ah...memang 'dia' seorang yg organized...
siapa dia tu???
'dia' tu adalah adik aku...

dari kecik dia mmg suka susun barang..
alatulis, buku belajar..semua teratur..
ape kan lagi kain baju...
tak cukup ngn itu...dari sudut kewangan pon memang terurus...

masa kecik2 dia ade satu note book catat perbelanjaan...
MASA ITU kami adik beradik yg lain anggap dia ni seorg yg "kedekut dan berjimat giler"
tapi sekarang...
aku tau bertapa seronoknya bila hidup kita ni terurus dari segala hal..

aku tak heran kenapa adik aku boleh design rumah cantik2..
walaupon rumah tu bukan lah umah banglo..bukan rumah yg besar2..
rumah kecik2 pon boleh susun elok2 kemas dan teratur..
pemilihan material yang bukan lah high class pon..
tp sudah cukup utk aku nmpak umah dia sangaaattt cantik..
memang itu lah dia...terurus dari segala hal..
dan dia sgt teratur!

masa aku gi rumah dia hari tu..aku ade snap beberapa gambar cara dia susun brg2..
tp sayangnya..kebanyakkan pic tu aku tak leh nak share ngn korang..
masa aku snap gambar tu byk ternampak muka aku yg tak senonoh..
dengan aku free hair nya.pakaian pon kurang sopan..
-rumah dia kan penuh ngn cermin..huhuhuu-[tak terfikir]
rasanya tak sesuai tuk aku publish..

aku tunjuk mana yg ade jer la yer..
yang dah ditapis2..
yg confirm, memang tak de muka tak senonoh aku..hahhaha

ok..layan pic..
semua tudung disangkut kat lam wardrobe bilik -3

 ni plak baju kurung..
byk giler baju kurung dia..
dah kata cikgu..memang harus byk kot..

tempat yg  arrow merah tu sebenarnya boleh bukak...
aku suka idea ni..setiap dinding yg kayu tu sebenarnya ade fungsi tersendiri...
ni kat ruang makan..semua boleh di sorok kat belakang dinding tu...

tadaaa..
aku rasa ni hadiah kawen dia kot..
tak digunakan ..susun jer kat sini..


ni pulak kat wet kicthen..
sempat aku snap 1 pic ni jer..

*ni mcm tak teratur sgt...selalunya lebih kemas..mungkin sebab skang dia pegnen..mmg tak masak..semua urusan memasak diserahkan pd suami.. gini la jadinya*

tapi masih lagi teratur dari rumah aku...


p/s : tiada niat nak menunjuk2..aku cuma nak share ape yg elok kat mata aku..


sori yer my sis..aku tepek gambo umah  kat blog aku.. tanpa kebenaran..
aku tau ko akan baca blog nih.. hahahha tak marah kan...bulan puasa nih... eerr..err....










16 comments:

Unknown said...

wah, salute habis tgk baju n tudung dia gantung dengan kemas...
rajinnyer laki dia....siap masak lagi time bini tgh pegnen!

ayahmamilisa said...

memang kemas pung..
nak tanya la jaja..yang adik jaja buat built in wardrobe tu kontraktor mane and brape anggaran kos?

Siti Fatimah said...

canteknye rumah adik akak ni...suke tgk...semua built-in..best nye..

Asma said...

Bagus idea dia tu cabinet tertutup nmpk lebih kemas dan bersih. Maklumlah semua tersorok.

MijaShidy said...

salam p'kenalan.
cantek n kemas...
boleh kongsi kt mane adik jaja beli rak utk letak rempah2 tu?

Han Hanni said...

wah..well organised..
cantek..suka2..

baju kurung dia susun cantek je..

JaJa_NoRLiza said...
This comment has been removed by the author.
JaJa_NoRLiza said...
This comment has been removed by the author.
JaJa_NoRLiza said...

@MijaShidy : rasa nya adik saya beli kat ikea kot...x pasti lak..tp kat ikea ade..

ida said...

ohh, sgt suker dan sgt tertarik...

FaaFalina said...

Cantiknya. Berazam nak jadi organized macam ni jugak. Hehe.

Unknown said...

Kemasnya..
Cer tanya adik awak tu mana dia belik rak spice ya kta dapur tu.
Tengok kat website ikea xder plak..

pu3mas said...

Salam...perkenalan...post yg best. suke tengok..n berkenan sangat kat meja makan bulat (black color) tu...sbbnyer..saiz yg sesuai utk ruang dining umah sy.bleh tanya adik awak tak ..kat ner dia beli yer? tqvm.

Anonymous said...

terima kasih, buat saya berazam nak jadi organized juga

Anonymous said...

ambik la gambar lagi.. inspiring to know people like this exist.. kat ner adik kak simpan buku2 yg banyak tu??

Unknown said...

new follower here..seronok tgk blog akak..sgt kemas dan teratur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...