Tuesday 4 February 2014

JoM Mengemas : Almari Baju Saye!


salam kawan2...
kali ni nak share susunan baju dalam wardrobe comel aku...
heheh..

sebenarnya dah ramai yang ber msg2..ber email2 suh share caner aku kemas almari baju..
aku amik masa yang agak lama tuk nak share kat sini..

sbb??
1. konon nya nak tggu built in wardrobe..[tp sampai skang xde lagi]
2. sbb wardrobe sangat la terhad nak compare ngan baju yang selambak...
3. aku memang bermasalah dalam menguruskan kain baju...

tapi,
 sebab tak nak hipokrit nak tunjuk yg cantik2 jer kaaannnn...
aku share la jugak sekadar yang ade...
nati-nati... [bila la tu kan?] ade lemari baru kita wat entry lain plak kann??
ye idok??  
{。^◕‿◕^。}

errmm..wardrobe kat umah comel ade 3 ketul semuanya...hehhe
kat bilik utama ade wardrobe 4 pintu..
lama sangat dah beli nih...zaman belajar dulu..
tapi kat dalam tu semua baju asben..
dan ade sebahagian tempat2 cadar dan langsir..

kat bilik ke-2 ade lemari 6 pintu...
dah lama gak..beli masa baru kawen...
beli 2nd yg hotel punya..6 pintu dan 4 drawer...
semua baju aku..ade satu drawer jer anak tumpang...hehhe
satu lagi yg kecit oren [anak punya]
semuanya biasa2 ajer...

entry ni aku nak share lemari baju aku tu...
mmg sarat sikit..tp xpe kita share dulu mana yang ade ni kan???

ni lar rupe lemari hotel tu..
nombor tu senang nak refer cerita kat bwh nati yer...

 yang ni space no 1..gantung semua baju kurung..
baju kurung aku mmg tak banyak..
setahun sekali jer aku wat baju kurung ni..time raya... 

space 2 ni ruang yang paling sesak napas...
baju keje ngan baju jalan aku sumbat jer skali kat sini
kat bawah lipat tu skirt ngn slack..
memang bercinta nak pilih baju..

 space 3 ni tuk baju kat rumah...
baju basahan kata ko!
baju tido sekali la...
bawah tu pon aku letak segala seluar yg mmg pakai kat umah...
jeans pon letak kat bawah tu...
mana saje ade ruang aku sumbat... hikhik

 drawer 4..
shawl...lipat kecit-kecit..
aku buatkan devider tak nak bagi jatuh bila kita tarik shawl time nak guna...
◕‿◕

 drawer ni susunkan tudung yg memang jarang pakai...
bersemadi jer la kat situ..
hehehhe
◕‿◕

 ini plak bahagian towel dan saputangan si anak..
saputangan kecik aku susunkan dalam bekas khas sbb tak bagi berterabur...

 sebetulnya ni ruang no7...tp salah letak nombor 8...
◕‿◕ kira aci la yer...
kat bahagian ni terpaksa susunkan jeans dan seluar jalan si anak..
tak muat nak letak kat almari oren..
satu box yg ade devider tu aku buatkan khas nak letakkan semua barang kecik2..
[tudung,belt, swimming suit, sock, cap]

okeh tu jer la kot susunan dalam wardrobe...
tp aku ade masalah yang aku pon tak tau caner nak selesaikan...
huhuuuu
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
tadaaaaa......
tudung sarung yang mmg selalu guna...
aku gantung jer guna hanger tudung tu...
dah ok...tp tak tau mana nak letak...




aku gantungkan ni kat bilik iron...[bilik 3]
tapi sebenarnya tak suka...nampak semak...
errrr....
kena cepat2 siapkan lemari beso nih! hehhehee


ok...nati jupe lg next entry yer...
kalo ade cadangan ape2 leh tggalkan kat ruangan komen or boleh jer email aku..

sayaaaang uolls ketat2! 
 ◕‿-


















20 comments:

Unknown said...

Cantiknya..tersangat kemas dan teratur..suka sangat tengok:)

Fifi Nadhrah said...

salam kenal dari fifi.. memang kemas dan teratur.. tak macam lemari baju fifi!~ haha..

Fizah said...

fewiiitttt...kemasnyaaaa...besar gak almari akk ni..mcm byk je pintu kat gambar 1st tu...buat idea cam yana pun ok kak, cat je bg putih...takya buat built in..err...ke guane hehe...tp ini pun dah cukup luas dan cukup tersusun..klu ada built lagi kebabom ni...

NAS said...

Kemas!

Unknown said...

Salam perkenalan ye kak.Semuanya kemas n tersusun je.Jadi inspirasi pulak eehhe

Unknown said...

suka suka ! kemas !

Nissa Irna said...

mesti akak macam kena berusaha lebih nak gulung jeans tu kan ..hehehe

MijaShidy said...

kemas... blh sy tau utk tampal kotak2 letak tudung tu u guna gam ker apa yer..? sbb sy guna gam jd tak secantik tu plk. atau gam jenis camana u guna

JaJa_NoRLiza said...

thanks semua...kongsi jer sekadar yang ade...tq sbb bagi sokongan..

@MijaShidy :saya guna salotape je...tape kan kedua-dua belah..kiri dan kanan.. :)

nayfatimahrasyid said...

kemas dan tersusun jew ...

Anonymous said...

Salam perkenalan =)
Boleh tahu kat mane nk beli hanger pjg gantung tudung2 owning tu? Mcm tu lg kemas dr hanger yg lubang2 bulat tu. Tq

JaJa_NoRLiza said...

salam perkenalan..tq sbb jenguk kat blog saya...hanger tu saya beli kat GM Klang...kat FB pon ramai orang jual...try search "hanger tudung"..

Unknown said...

Salam perkenalan, suka tgk kemas sangatt...

Aty Fared said...

fuyooooo..gile kemas..!!! suka..

Unknown said...

kemas sangat...teruja nak buat sama

nini said...

cantiknya

Unknown said...

Cantik dan kemas. macam saya susun gak gini. tapi maybe tak effektif kot. kena buat lebih kemas

Anonymous said...

Slm..kat mane nak.beli penyangkut tudung yg cantek tu...:-)

KEDAI ONLINE MURAH said...

wau amat hebat,, sangat kemas,, klau sy mmg tak lah hahaha ---- www.kedaionlinemy.com

Unknown said...

Salam perkenalan...saya budak baru belajar dlm berbologing nie...kalo sudi mehlaa lawat d follow blog saya yg tak seberapahttp://heaven2104.blogspot.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...