Saturday, 22 February 2014

Ruang/bilik belajar - perlu atau tidak..


salam semua..
hah..ruang/bilik belajar???
korang rasa perlu tak disediakan kat rumah..
maksudnya..bilik khas utk belajar..atau buat ape2 keje khas...
cam menjahit..update blog ker...anak2 belajar ke..atau keje opis yg buat kat umah..
lebih pada bilik kerje ar...

cam aku...dulu aku mmg aku rasa tak perlu...
sbb aku mmg jarang giler bukak laptop kat umah...
kalo takde hal terdesak mmg tersimpan rapi la my lappy...
guna henfon jer..tuk check email or FB..or BW..
update blog???
haaa...aku wat semua kat opis...
aku tak suke guna henfon or tab...kecik...sbb tgn aku kan obes...
muahaahaa..

okeh..berbalik pd ruang belajar tadi...
sejak anak aku bersekolah ni...
biarpon baru tadika...
tp aku rasa tempat khas tu mmg perlu...
kalo masa anak kecik2 dulu..
setakat nak tulis ABC duk depan tv pon jadi...guna jer cofee table..
tapi sekarang ni tak boleh tak de! memang kena ade...

huhuhu..umah aku ade 3 bilik...katanya RUMAH COMEL kaaannn..
yg master tu bilik kitorg..satu bilik tetamu..dan satu lagi aku khas kan tuk simpan brg2..
barang tu sepatut tempatnya kat stor...
tp umah aku tak de stor..
aku masih plan+ mengumpul bajet tuk buatkan stor..dan mencari tempat gak kat mana nak wat stor...
haihhh...
ok..lupakan...sebenarnya semua mentol2 kat kepala aku ni dah menyala...
bagi idea tuk rumah aku tu...tunggu masa yang sesuai..

ceritanya...
bilik ke-3 tu..walaupon bilik simpanan barang..tp aku sentiasa pastikan keadaan kemas dan teratur...
sbb bilik tu gak la tempat aku iron baju...
dan..dan...dan.....
di situ jugak la aku terpaksa gunakan sikit ruang untuk aku mengajar anak aku...
errmmm...boleh la dari takde...
meh...meh..tgk gambo...


meja tu mmg aku guna kan ape yg ade...
sesuai tuk ruang kecik..bila tak nak pakai aku lipat jer...

ishaAllah bilik ni akan dijadikan bilik tuk anak aku...nati-nati...
tuk masa ni, cagini jer la dulu nak oiii....








3 comments:

Fizah said...

bg saya ruang begini mmg sgt perlu kak. selain utk anak2 belajar, sgt penting utk para ibu menguruskan ekonomi keluarga dan menjaga aliran keluar masuk wang di rumah. mana bil nak bayar, rekod manual dan warranty barangan elektrik nak disimpan,koleksi printed resipi dan mcm2 lg...

Ayu Rashid said...

Kak ayu pun rasa perlu. Utk lebih wujudkan environment blaja utk anak. Tp x perlu terlalu formal. Senang citer.. tu la tempat blaja.. dan tu lah jugak trmpat anak main dan buat sepah ehhee.

nayfatimah rasyid said...

memang wajib ada supaya anak selesa untuk mengulangkaji dan belajar ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...