Wednesday, 22 January 2014

SUSUNATUR :: KeMas Baju bajaN Lama


salam...
errmmm....kalo nak cerita pasal baju bajan yang lama ni 3 hari 3 malam pon x abih...
banyak weh..

tp hari ni aku nak cerita pasal baju anak aku yang dah tak leh pakai..
masih elok tapi tak muat..
nak bg org sayang pulak rasanya..kot2 la nati nak ade yg no2 plak kaaannn...
leh recycle jer..
nak jimat kekdahnya.hahhaha

okeh..dulu dah penah sekali aku sorting baju2 ni ikut umur dan saiz..
tp xde entry..huhuu
so, bajan yang aku nak kemaskan ni baju anak aku yg masa setahun dulu..

meh tgk cara aku kemas dan susun...
malas nak taip byk2..
layannn pic jer boleh ek??
hehhehe

tgk step by step ye..

1. keluarkan semua baju yg dah x pakai...


2. pilih mana yg elok..yg x elok x yah la simpan...semak jer..


3. susun ikut saiz..ikut umur senang...
yg ni penting..sbb nati bila nak guna senang...
tak yah nak kena gali2 kan sbb nak cari saiz...hikhikhik

4. sedia plastik ni...nak masukkan baju2 yg dah lipat cantik2 tu...

5. ok..dah masuk ikut kategori saiz...plastik tu aku mmg saje beli saiz besar...harga sama jer...

6. skang kita mulakan sedut udara lam plastik tu...

7. see! dah penyet kaaaaannn... tujuan nak bagi mampat...jimat space!

8. pastu wat la labelling simple....aku tulis atas maskin tape jer...

9. haaaa! ni penting bagi rumah yg kurang ruang storan cam rumah aku...
beli storage box ni...ala murah jer...rm12 kat mr.DIY
  
10. isi la baju bajan td....byk lagi ruang tu...hikhik...
  
11. tadaaa!! siap...simpan la box ni kat mana yang sesuai...

entry ringkas tapi byk gambar...
hikhik...
gigih aku snap pic step by step tau!





10 comments:

Fizah said...

gigih kak! hihi...comel lak tgk storage box tu...! :))

CikPuanHaLia said...

Good idea..blh buat gak ni. Tq..

cik hani said...

kemas..senang..
Nanti takde la sumbat baju yang tak padan dalam almari harian kan.
jimat sikit space

chuya - the mother of A's said...

kemasnya.. kena buat lah.. baju cha ngan ayyan byk dah ni

Mimy Hamid said...

terbaik...nak tiru idea

kHaiRunNisSa iRnA said...

IDEA YG BAGUS LA SIS
KALAU PAKAI PLASTIK BAG BIASA BOLEH KE?HEHEHE

Kyla Pearlisha said...

Salam kenal ye sis;Wahh bagus idea ni.Boleh buat lps ni.btw dah follow ye

MamaDaniel said...

nice... :D muat semua.. :D
saya pun beli vakum bag daiso tu..saya baca label kat vakum bag tu kan..dia tulis 6 bulan tempoh masa.. maknanya apa ek? lepas 6 bulan angin masuk ke ek?

Suffiah zee said...

kagummmm...gd idea....Thanks

Fazidawani ari said...

kemas..gud idea.
jemput lawat blog saya http://ddiamondvitshop.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...