Wednesday 6 May 2015

CAR PORCH :: Simple Design


assalamualaikum..

rindunya kat blog ni..
ade lagi ke yg minat nak baca ek..


Cerita Car Porch yang dah hampir setahun kewujudannya..
sebenarnya cam dah lupe kisah carporch ni..
dulu ada terniat nak share..tp kekangan masa dan kesihatan membuatkan aku terus lupa..


beberapa org yang pernah dtg umah aku sebelom ni..
dan datang melawat aku berpantang tempohari..
terkeliru mana satu umah aku...


dulu carporch tak berawning...
skrg dah ada..
ada pulak kwn blog tegur...
xde updated kat blog pon...
ni la aku godek2 koleksi gambar..
ohh ade rupenya...







porch umah aku ni kecit jer...bagi dua ngan umah sebelah..
jenis town house kekdahnya..

awning tu asben yg pilih kan..
kaler aku yg decide..
material asbetos..tiang2 tu besi..bukan kayu..
kayu mahal ooii..
total cost awning RM3k..
aku reno ni sket2..sebenarnya awning tu sebelom reno rumah tu lagi..

tile tu aku buat kendian..
sama masa reno rumah..
tembok kiri kanan skali...
semua kos upah RM1.5K
tak termasuk harga tile simen semua..
tak pasti mahal ke murah...
harga barang xpasti lak brp..-lupe-

pagar tak tukar...xde bajet lagi...
tgk la camana...kalau ade rezeki..
pagar tu plan nak cat putih...grill pon sama..
tp entah bila la...
cat mmg dah ade..nak mulakan tu...
cik abang sayang bizi manjang...
aku?? mmg tak la dah ber anak kecik ni...
tp inshaalah target sebelom raya setel...

tu jer kesahnya...

ade gak beberapa susuantur kat umah aku lately ni...
tp lupa nak snap pic...

nati-nati la aku cuba...

# aku pening nak deko umah aku bagi cantik...aku mmg tak pakar bab deko mendeko ni...



7 comments:

cik mah said...

Wahhh...cantik...

Klebang Melaka Homestay said...

awak.. saya baca post lama kata nak share cara sidai kain.. hehehe share la.. anyway kemas rumah awak. suka tengok

Nurizzah Majif Biz said...

wahhh. rumah kite pun x berawning lagi dan still xde tembok kiri kanan. dah duduk setahun pada hal. asal menabung ada je guna duit byr mcm2. hehe.

Unknown said...

Wah...cantik tu...kecik2 pn comel ape...heheheh

syafiqa_syahira said...

Hai cikmah

sumie said...

lawa rumah :) jemput singgah "rumah" saya pule :)

http://passedalltargets.blogspot.com/

Anonymous said...

haah saya pn tertunggu2 juga mcm mana cara awak sidai baju.. untung2 blh dpt tiru hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...