Friday, 15 May 2015

DIY : Transform Meja Lipat


Sesuatu yg saangat bajet...
aku x la gigih mana..dan xde la kretip sgt pon...
tp kwn2 selalu ckp aku kretip..
mungkin sbb aku suka modified ape2 yg lama jadi nampak lbh cantik...
Menggunakan kos seminima mungkin...
Bukan x mampu nak beli yg baru...
tp lbh pada langkah berjimat apa yg perlu....
sesuatu yg BAJET la senang kata...


meja ni aku beli dah lama..
dulu2 kala..harga nya rm 25 je pon...
dulu la..skang dah murah kot...
aku suka meja ni..sebab boleh lipat jer...
senang nak simpan bila x nak guna...
anak selalu guna bila nak menulis...
nak buat craft...tambah pulak meja ni kecik..
mudah nak angkat ke sana kemari...
kat ruang tamu..bilik...mana2 jer...



bila dah lama sgt guna meja ni nampak sangat lusuh..
gambar2 kat meja tu pon dah cam buruk sangat...
aku transform bg nampak cantik sikit...
guna wallpaper beli kat mr.DIY..
segulung rm3.80..guna sikit jer lbh kurang 1/4...
Tampal jer kat meja tu...
mmg sje pilih kaler grey...kurang sket nampak kotor...

dan ini la hasilnya...
simple jer...tp ok la....



#anak selalu duk uli playdough kat atas meja ni...
ok la dr menempek playdough kat lantai umah kan???
sonang hati omak nyo ni... :)

6 comments:

aisyah ambris said...

nampak baru doh..hehe

Sha Nikitasakura said...

suka idea yg jimat mcm ni..

Faiza Erina Rahmat said...

lama da cari alas meja kecik ni,, oo kat DIY ade ea,, ok nti nak beli...

tq sbb share

Anonymous said...

comey!! thanks beri idea. tgh mencri idea deco umh... hehe skali jmpe blog ni. good job!

Bistari Mansor said...

Wow.. tqsm.. idea yg bgs ni..

norlina jusoh said...

hasil yang cantik sgt2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...