Tuesday 8 April 2014

Susun Alatulis dalam ruang yang terhad..


eerrr...
tetibe muncul kannn?
hikhik..

curik masa dan paksa mood untuk menaip..

penah aku share satu post pasal ruang belajar..
yup! rumah aku memang takde ruang khas tuk anak belajar..
dan juga ruang berkerja untuk aku..

sementara ni aku gunakan bilik belakang yang hanya secoet tu untuk anak dan ibu berkreativiti..
bilik tu sangat kecit..
aku panggil bilik serbaguna..
huhuu..bilik tu tempat iron baju..simpan barang yg jarang pakai...kat situ gak la aku segala perkakas rumah yang besar2..[vacum, stroller anak, tayar basikal laki aku..hah mampu??/grrrrr]
aku cuba susun sebaik mungkin...ruang kat rumah sangat terhad..
ishaAllah sikit hari lagi aku akan siapkan stor..
ruang stor pon mmg aku guna jer mana ruang yang ade...nati aku citer tu ek...

..inshaAllah bila dah ade store..maybe bilik ni akan berubah wajah..
errmmm berangan mmg seronok kannn?

okeh..
projek ubahsuai tu mmg memerlukan kos yang besar..
masa yang lama...perancangan yang teliti..
so, kita hold dulu cerita ubahsuai dan berangan tak habis tu..

kita cerita perihal susunatur dulu la yer..
sape penah baca entry2 aku sebelum ni sedia maklum dgn kewujudan almari macam gambar kat bawah ni dirumah aku...
 almari murah beli kat tesco lama dulu...
sementara ni guna dulu...
jom kita tgk isik dalam nya...
buat biasa2 jer tau!!!!
jgn terkejut!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


 hahhaha..
dulu penah aku kemas dah ruang ni...
ntah bila ntah jadik cegini balik...

jadiknya aku gigihkan diri aku sket tuk susun bagi kemas dan teratur!
malas nak cerita...tgk pic la yer...bolehhh????





ni semua alatulis dan segala craft tuk homeschooling anak...
sementara workstation aku nak siap...aku tempatkan kat sini dulu...
or..
may be tempatnya mmg kat sini jer....eeerrrr....
hehhe

sedikit perkongsian... :)
kira ter update sikit la blog aku nih...
walau share sesuatu yang simple jer..
peace!


p/s : ngah mencari idea nak susunatur bilik ni bagi nampak menarik walau ruang yang terhad...








8 comments:

nayfatimahrasyid said...

kemas jew tersusun ;)

Han Hanni said...

sesekali memang kena kemas, sebab selalu jer barang saya tak kemas. time nak cari, main selongkar jer. hehehe

Fizah said...

perasaan lps dah kemas? legaaaaaaaaa kannnn?? ;)))

Aty Fared said...

tak sangka bekas ephyra tu macam besh jer nak buat susun atur dalam nya..heheh

Unknown said...

Assalammualaikum... sedap mata memandang kalau semua benda tersusun kemas dan berlabel kan...hihi:))

shidasanmil said...

sikit sebanyak boleh naikkan smgt kite yg x brape organize nie...hee thanks for sharing..
salam perkenalan...;)

fazianbatrisyia said...

bestnya...kemas....

jom jemput ke

http://fazianbatrisyia.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award-from-ciksu.html

Monamie said...

Well Organized. Suka =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...