Friday 14 March 2014

CLEANING : CUCI MEJA


Moh kita mencuci...
bila si anak membuat ONAR..
biasanya di dinding..tapi kali ni di atas coffee table..
walau telah disedia buku lukisan..
 kalau nak lebih besar..disedia juga white board 
tapi coffee table juga yang dipilih..

Biasa menconteng menggunakan pensil..
"aaahhh apa barang pensil...tak nampak la!!!.."
tu lah barangkali yg terpikir...
guna crayon kaler putih yg lebih terang..baru ade feel!


hanya tersenyum walau dalam hati menyinga...

anak yg masih kecil hanya tau eksplore!
itu lar dunia nya...

projek mencuci menggunakan kain yang basah..
makin teruk jadinya...


termenung...
guna kain tanpa air..
tak berubah...sifat crayon ni cam kalis air..

seb baik mentol dikepala menyala...
ting!!
guna minyak masak!
letak sikit kat kain...pastu lap...


fuhhhhh....si ummi tersenyum riang...
sambil mengelap peluh di dahi!


** rasa cam entry cerpen jer hari ni...hahhahhaha! kadang2 aku perlu juga memakai topeng menyembunyikan perwatakan asal! hehhehe..








7 comments:

fazianbatrisyia said...

ok tq sharing. kalau crayon guna minyak...so far sy tak ada lg kejadian mcm ni.

Lyaa Suriany said...

as salam kak

comel je tgk sikecik explore ye.

nak marah kang menyekat creativity.
mampu tgk je la..

ayahmamilisa said...

coffee table kita sama la kak..:)
bole bersedia ngan minyak masak pasni..hehe..

Aty Fared said...

saya pulak ngah carik jalan pikir acaner nak padam hasil seni qaleef pakai marker pen...!! huwaaaaaaaa.... sungguh sabar saya kalau tak meroyan...heheh

Unknown said...

hihihi..gitula budak2..kalo rumah saye dinding dah jadi cam ape je..penuh ngan mural hasil seni si kecik tu..lagi dilarang lagi menjadi2...mak tahan jelah walau sakit mata nengoknye..

Tengkubutang said...

Haiiii.. cakkkkk..
Done follow sini no. 134,
Jom follow me back yea.. heee..
Salam kenal.. nanti bole saling berkunjungan yea,.

http://tengkubutang.blogspot.com/
Dan
http://kucenkucenbelog.bligspot.com/

Unknown said...

sungguh berseni tangan si anak hehe... anyway Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sidu follow la saya balik yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...